Catrice All Matt Plus Foundation

IMG_3805

De Catrice All Matt Plus Foundation had ik al een tijdje op het oog. Want wat blijft het toch moeilijk om een goede foundation te vinden. De ene is te licht, de andere te donker, het blijft een gedoe. Het komt dan ook het meest voor, tijdens het testen van foundation, dat hij niet goed bij mijn huid past. Is dit ook bij deze foundation het geval, of juist niet? Lees snel verder.

IMG_3773

De verpakking van deze foundation vind ik erg strak. Hij zit in een matte flacon van glas en de inhoud is 30ml. Let er wel even op dat je de kleur in de winkel goed test. Door het matte glas kan de kleur van de foundation iets anders ogen dan dat hij daadwerkelijk is. Deze flacon heeft een pompsysteem en daardoor kun je de foundation goed doseren en is hij erg hygiënisch in gebruik.

De kleur die ik heb is 020 nude beige. Dit is een vrij lichte foundation met een gele ondertoon. Catrice beloofd dat de foundation de huid perfect dekt, matteert en hydrateert. De foundation is olie-vrij en hierdoor zou hij vrij lang moeten blijven zitten. Laten we dat eens testen.

IMG_3778

Dit is hoe dat ik iedere foundation aanbreng. Ik heb twee pompjes op de rug van mijn hand gepompt en daarna met mijn wijsvinger stipjes op mijn gezicht aangebracht. Deze blend ik in mijn huid met de foundationkwast van BE. Deze heb ik een tijd geleden gekocht bij ICI Paris XL voor €16,- en ik vind deze erg fijn.

IMG_3769   IMG_3779

Op de eerste foto zie je mijn gezicht zonder foundation. Op de tweede foto zie je mijn gezicht met foundation. Zoals je ziet heb ik best veel sproeten. Ik ben blij met mijn sproeten dus ik zou het jammer vinden als de foundation zó dekkend is dat hij al mijn sproeten bedekt. Dat doet deze foundation niet. Ik heb daarnaast weinig last van oneffenheden dus of dat deze foundation dat bedekt, durf ik niet te zeggen. Wel vind ik dat hij onder mijn ogen een mooie dekking geeft en is een concealer niet echt een must. Dat vind ik zeker een pluspunt.

IMG_3772

De foundation is olie-vrij en dat vind ik zeer positief. Ik heb zelf niet echt een vette huid dus met deze ‘shine control’ foundation blijft mijn huid de gehele dag mooi mat. Wat mij betreft is deze foundation geslaagd. Ik ben er erg blij mee. Hij dekt op een mooie manier, is mooi mat en accentueert geen droge plekjes en blijft de gehele dag op zijn plaats. Prima foundation!

De All Matt Plus Shine Control Make Up kost €6,59 en is verkrijgbaar bij Kruidvat.

Wat is jouw favoriete budget-foundation?

Liefs Lindsey

Volg je mij al op Instagram Bloglovin’?

4 gedachtes over “Catrice All Matt Plus Foundation

Geef een reactie

